7 de gen. 2010

Màrqueting viral - 11/2009;

Si ens pensàvem que ja s’havia dit tot sobre la pandèmia de la Grip A, sembla que estàvem equivocats.
Primer van ser les campanyes internacional de vacunació preventiva amb les seves conseqüents campanyes de comunicació, avalades, entre d’altres, per l’OMS i recolzades pels països industrialitzats, que responien no solament al perill de la pandèmia, sinó també a l’alarma que es va generar en la població i al ressò que n’havien fet els mitjans de comunicació. Front a les campanyes oficials ens hem trobat amb un moviment d’oposició important, fet de consideracions, més o menys fonamentades, de professionals i d’activistes de tota mena. però que tot i no ser unànime, ni estructurat, ha aconseguit, mitjançant la moderna tècnica del Màrqueting viral frenar la campanya de vacunació en introduir el dubte a la ment dels ciutadans.
El màrqueting viral és una eina de promoció força exitosa que ja està emprada i desenvolupada en l’àmbit de l’empresa, i que consisteix bàsicament en què els consumidors són els propis difusors o prescriptors del producte. Així, en aquest cas, podem veure com les eines senzilles del màrqueting viral que són el boca a orella tecnològic (correus electrònics, blocs, webs, sms) han estat els mitjans emprats pels opositors a la vacuna amb un èxit considerable, ja que s’està constatant arreu una resistència important a la vacunació.
Ara bé, a banda de la guerra “marquetingniana” ens manca saber qui té raó. El temps ens ho dirà.