7 de gen. 2010

En temps de crisi: fidelitzar - 10/2009;

Tot i que les empreses saben que deuen la seva existència als seus clients i que el seu repte diari és conservar-los en un entorn competitiu i globalitzat, també és cert que en una època de crisi com l’actual els primers retalls i estalvis d’aquestes mateixes empreses s’ha situat en l’àmbit de la qualitat, les estratègies de fidelització i la promoció. El fet de la retallada pressupostària té un efecte immediat per a l’empresa: l’estalvi, però a la llarga és perniciós ja que incideix més o menys directament en la ment del client i impacta en la seva actitud present i futura. Els principals perills que se’n deriven és que es desvirtua la imatge que té de la nostra empresa, pot socavar la seva percepció de la qualitat de la nostra prestació, i pot, fins i tot, acabar modificant els seus hàbits de consum o d’ús dels nostres productes o serveis. Ja s’ha dit a bastament que és precisament en moments de crisi que cal incentivar al màxim els clients per a què decaigui el mínim el seu interès, i que cal doncs prioritzar les actuacions: - mesurant la seva satisfacció i establint estratègies de conservació, - comunicant suficientment i transmetent solidesa i confiança - sent proactiu invertint en un millor coneixement del client i anticipant-se a les seves necessitats, - creant xarxa amb i entre els clients, convertir-los en els nostres prescriptors.