7 de des. 2011

Seducció femenina i tòpics - 05-12-2011 Fòrum.ad - Ut opinor

Sembla mentida que després de tants anys de reivindicacions femenines i feministes, que després de nombrosíssimes campanyes de sensibilització en la igualtat de gènere, que després de decennis de posicionaments públics de personalitats dels àmbits polític, intel•lectual i social, encara ens trobem al dia d’avui amb estudis pseudocientífics impulsats per mitjans de comunicació creïbles que donen difusió a topics sexistes amb un menyspreu evident per la intel•ligència de lectores i lectors.

El més recent es troba en una publicació francesa, que no es mereix la menció del seu nom, i ens presenta uns estudis múltiples per arribar a perfilar el retrat robot de la dona perfecta. Entre altres perles i en deu punts, fan la descripció dels criteris més importants per als homes a l’hora de ser seduïts.

El primer punt recull els resultats d’un sondeig fet a 900 internautes per una revista femenina que conclou que la mirada és l’element de màxima atracció per a un 40% dels homes, davant d’altres criteris físics com la veu (3%), els cabells (6%), el look (15%) o el somriure (21%). Però, ull, no tots els iris es valen, han de ser blaus o verds. Conclusió: noies i senyores que no teniu els ulls clars i voleu lligar, us cal comprar lents de contacte del color adequat.

En el mateix sondeig apareix que, en el joc de la seducció, la intel•ligència és més aviat un criteri secundari –només el considera el 18% dels enquestats–, així com el sentit de l’humor, que també es queda força enrere. A que no endevineu quina és la qualitat més seductora? Doncs per a un 46% dels homes és la dolçor; l’estereotip de la dona dolça que sap ser submisa segueix, aparentment, cavalcant en la ment dels mascles europeus.

Un tercer element que podria endolcir una mica aquestes trivialitats és que un altre estudi, realitzat aquest cop prop de 2.000 homes, afirma que el 45% dels enquestats sospiren davant les dones de formes generoses, front al 34% per a qui la primor és un criteri d’atracció. I em demano: què passa amb el 21% restant que no mencionen, no saben, no contesten? Els hi agraden totes?

Un altre factor de seducció passa, evidentment, per la imatge i la vestimenta. Els looks femenins arrasen prop del 50% dels entrevistats, que són extremadament sensibles a les faldilles, als talons i a les joies, una valoració que s’incrementa, en funció de l’augment de l’edat dels enquestats, fins al 55 % pels que tenen més de 45 anys. Avís per a les navegants adeptes dels, fins ara considerats sexy, pantalons pitillo!

Un altre descobriment és que els homes són sensibles a trets físics específics. Així, per exemple, al 42% els encanten els clotets a la barbeta o a les galtes, el 23% dels vots van a les dones pigades, el 21% troba molt sexy una piga prop dels llavis i només el 6% troba atractiu un piercing...

Segons una altra investigació “científica”, arreu del món el prototip de dona perfecta més desitjat pels homes és l’actriu Kelly Brook, magnífica persona segurament però amb una carrera artística poc destacada, el què em deixa suposar que els enquestats, si més no, tenien un grau elevat de cinefília.

Una altra enquesta realitzada en línia a una mostra de 5.090 adults de França, Alemanya, Espanya, Gran Bretanya i Itàlia –encarregada per una gran agència europea de contactes–, indica que la nacionalitat de la dona més valorada (desitjada) al llit és la francesa, amb el 26% dels vots. Les dones europees a les que s’atribueix més iniciativa seductora són les espanyoles i les franceses, mentre que les dones amb qui resulta més fàcil obtenir una cita són les espanyoles i les italianes...

Un altre descobriment: les rosses ja estan passades de moda. Un altre sondeig, dut a terme en aquest cas per una productora de televisió europea, confirma que el 53% dels homes se senten més atrets per les morenasses, com l’actriu Monica Bellucci (però aquesta no té res a veure físicament amb la Kelly Brooks, no?).

Una nova confirmació dels gustos tradicionalment masculins des de l’època de les cavernes és la confessió, feta per un 58% d’internautes, que els hi agraden més els cabells llargs i deslligats. En aquest cas no es diu qui ha encarregat l’estudi, però aposto per una marca de productes capil•lars.

Finalment, la cirereta del pastís l’aporta un estudi encomanat per una revista quan resol que el 60% dels homes prefereixen les dones emprenedores. No ens confonguem, però, es tracta de dones emprenedores en l’àmbit privat, aquella parcel•la reservada al joc amorós i a la sexualitat. Si parléssim de la iniciativa professional potser que el resultat seria invers...

Totes aquestes explicacions segurament permeten vendre més revistes. Cal, però, tenir en compte que, encara que la base dels estudis resulti científica, les conclusions no deixen de ser tendencioses, quan no manipuladores de les ments massa crèdules. Per la meva part, i aprofitant els resultats d’un altre estudi, diria que si a escala europea el 75% de les persones enquestades (dones i homes) pensen que la seva millor opció de vida és la de viure en parella i compartir la vida amb algú, s’hauria de defugir de tants tòpics i requisits impossibles perquè, senzillament, tal com deia l’escriptora Laure d’Abrantès “la seducció més gran potser és la de ser estimat”.