14 de gen. 2010

Prediccions pel màrqueting B2B - 01-10

Un des experts nord-americans en temes de màrqueting B2B acaba de publicar les seves habituals prediccions anyals pel 2010, de forma resumida vaticina que:

- Seguirà creixent la utilització del màrqueting per telefonia mòbil, com una eina més per a la les empreses a l’hora de fidelitzar clients de forma personalitzada aportant uns valors afegits reals i tangibles als usuaris.
- S’estendrà encarà més la tendència al màrqueting social dins i fora de l’empresa en àmbits tan diversos com la gestió de recursos humans, l’I+D o les formes de finançament.
- Baixarà el pes dels webs corporatius a favor de les comunicacions per xarxes socials com són Facebook, Twitter, Youtube, forums,...
- L’increment de la publicitat a les xarxes socials començarà també a esdevenir lògicament més important .
- De la mateixa manera, el CRM i altres eines de estadístiques de control emprades per les empreses començaran a envair les xarxes socials i no es descarta els estudis d’e-imatge.
- Es desenvoluparan eines de control i de seguiment més punteres en l’àmbit de la xarxa, per conèixer més i millor els gustos i necessitats dels consumidors i usuaris.
- També seguirà augmentant el pes dels propis usuaris i consumidors com a prescriptors de serveis i productes de les empreses.
- La utilització dels vídeos en línia per comunicar específicament amb segments de clients esdevindrà més habitual.
- Finalment, començaran a despuntar plataformes socials de col•laboració entre professionals i empreses per tal de crear sinèrgies compartint experiències i know-how.
D’aquí a un any verificarem si les prediccions han estat encertades o no.